2012-08-10 / 19:00:00 / Stole My Heart

Stole My Heart - Kapitel 14

Väl hemma hos mig visar jag snabbt Louis present för mamma och pappa. De båda nickade gillande. ”Louis kommer älska det gumman” säger mamma och ler mot mig. När hon inte slutar le kan jag inte låta bli att fråga, ”varför ler du sådär mot mig?”. Det såg seriöst lite konstigt ut när hon log sådär superglatt åt mig. Det enda hon gjorde var att nicka mot min hand, utan att sluta le. ”Åh” mumlar jag sen när jag såg vad det var hon log åt. ”Jag fick den av Harry” säger jag med ett leende som troligen strålade så lycklig han gjorde mig. Min blick vandrade från ringen till Harry som nu tog ett steg närmre mig och lade sin hand om min midja. ”Den är jättevacker Harry” säger mamma till honom. Jag bara smälter när jag hör hans svar. ”Bara det vackraste åt min tjej”. Jag känner hur hans läppar kommer närmre mitt ansikte och innan jag vet ordet av planterar han en kyss på min kind.

”Berätta nu! Du vet hur förväntansfull och glad jag blir när det är en överraskning på gång” skrattar jag samtidigt som jag slänger mig ner i sängen när vi sprungit upp till mitt rum. Fortfarande fylld av glädje över den lilla ”scenen” nere i köket där mitt hjärta smälte en aning.

”Okej..” börjar han samtidigt som även han skrattar och sätter sig i min säng han med.

”Eftersom att dina föräldrar inte ska vara hemma på ett tag nu när sommarlovet börjar, så tänkte jag typ att vi kunde åka ut till min familjs stuga i några nätter. Båda dina föräldrar vet om det, liksom min mamma. De alla tycker det är en rolig idé för oss”. ”Det kan jag verkligen hålla med om” svarar jag och kryper närmre honom. Nu låg vi båda i min säng åt olika håll med huvudena som möttes i mitten. Med en snabb kyss svarar han sedan, ”det var precis vad jag hoppades att du skulle tycka”. Med det sagt lade vi oss jämte varandra och bara var. Med mitt huvud på hans bröstkorg låg vi där och snackade ett tag tills ögonlocken stängdes helt och vi båda bara somnade.


Ingen av oss hade märkt att vi somnat förrän vi vaknade igen. Bästa tuppluren ever kändes det som, jag tror man sover mycket bättre jämte ens kärlek faktiskt.

”Vill du stanna över natten eller ska vi ses imorgon innan skolavslutningen?”. Lizzie sitter nu i skräddarställning jämte mig på sängen. ”Helst vill jag inte att du stannar” flinar hon sen.

”Va?” utbrister jag men kom på mig själv med att vara alldeles för trött för att höra sarkasmen i det hon nyss sagt.

”Alltså jo, jag vill, men ändå inte” skrattar hon sen. ”Jag vill göra mig fin och överraska dig till skolavslutningen”.

”Det låter vettigt” säger jag sen, betydligt piggare. ”Eller så kan jag bara gå nu om du nu inte vill ha mig här” säger jag med väldigt mycket sarkasm och reser mig upp och försöker hålla ett pokerface.

”Harry!” skrattar hon och snart står hon bakom mig. Jag vänder mig snabbt om och ger henne en lång kram. ”Jag vill ju se så bra ut som möjligt imorgon. För din skull” tillägger hon sen.

”Det ser jag fram emot” Ler jag. ”Vi ses imorgon bitti, säg, klockan halv 9? Blir det bra?”

”Perfekt”  svarar hon med en kyss innan hon följer med mig ner och säger hejdå.

Mitt ansikte bara lyser när jag går hem sen. Dagen har varit riktigt lyckad. Det värmer att veta att det jag gjorde för henne idag uppskattas. Kan knappt bärga mig för att se hennes skolavslutningskläder. Hon är så otroligt vacker utan att ens försöka, undra hur vacker hon blir när hon anstränger sig.


14 kapitel uppe!
Förlåt för jättedålig uppdatering av novellen den senaste veckan.
Har somsagt mycket att göra innan skolan och sen vill jag skriva mer i förväg dessutom eftersom jag inte kommer hinna sen när skolan börjat.
Feedback?


    Namn:
    Kom ihåg mig?

    E-postadress: (publiceras ej)

    URL/Bloggadress:

    Kommentar: