2012-09-28 / 17:00:00 / Stole My Heart

Stole My Heart - Kapitel 18

Först möter mitt lag, som består av mig och Niall Liam och Zayn. Tyvärr förlorade vi med 46 poäng mindre och fick möta Eleanor och Perrie som förlorat mot Lizzie och Danielle medan båda vinnarlagen mötte varandra. Gång på gång hörde man hur alla lagen slog mot korten när man fått en kvartett. Det lät så roligt mot alla sovsäckar som vi satt på, allt prasslade så där plastigt.

Det slutade i alla fall med att jag och Niall vann mot Eleanor och Perrie som då kom sist. Vi kom 3a, Lizzie och Danielle vann hela duellen och Liam och Zayn kom tvåa.

Det hela slutar med att vi sitter i par. Lizzie lade sig med sitt huvud i min famn, Louis höll om Eleanor, likaså gjorde Zayn och Perrie. Liam sitter och leker med Danielles hår och sen var det Niall. Som satt mellan Louis och Liam i sin ensamhet. Stackarn.

”Hänger någon med och tar ett nattdopp?” Frågar Danielle plötsligt.

Killarna skakar långsamt på huvudet men alla tjejerna hakar på. Vi går snabbt och byter om till bikini, grabbar tag i våra handdukar och beger oss ner mot bryggan som ligger ungefär 100 meter från stugan. Först sätter vi oss bara ner på kanten av bryggan och rör fötterna i vattnet lite lätt. Solen är precis bakom bergen långt där borta och mörkret faller väldigt snabbt. 10 minuter senare ser man inte längre än 10 meter framför sina ögon. Eleanor ställer sig upp lite långsamt. ”Så, ska vi hoppa i eller?”

Sekunden därefter hör man ett plask, och tre till efter det. Sedan ser vi några torra killar uppe på bryggan, fullt upptagna med att skratta.

”Dyk under ytan, simma fram till bryggan och dra ner dom” viskar Danielle till mig och strax var vi alla tjejer under vattenytan beredda på att utföra vår plan. Vi märker hur osäkra killarna blev när de för första gången sen skrattattacken tittar ut över vattnet och inser att vi inte är där de trodde. Snabbt – men tyst – simmar vi precis intill bryggan och tar tag i grabbarnas ben och rycker till. Snart var alla 5 killarna i vattnet, och denna gången var det vi tjejer som skrattade. Tills killarna tog tag i våra ben under vattnet och drog under oss, igen. ”Got ya” viskar Harry i mitt öra sådär hest medan han ger mig en blöt kram. Jag besvarar fnittrandes hans kram och ger honom en snabb puss innan vi drar oss till de andra som redan satt sig på bryggan igen.

”Där fick vi er allt” skrattar Louis mot oss tjejer. ”Klart vi ville vara med och bada” säger Zayn plötsligt. ”Bara vi inte gick ut på för djupt vatten alltså” tillägger han sen.

”Vad sägs om att ta ut en stor filt på gräsmattan, hämtar lite snacks och sedan snackar i några timmar?” hör jag Harry säga jämte mig.

”Låter toppen!” svarar vi alla samtidigt och börjar dra oss mot stugan igen. Det hade blivit ganska kyligt ute så på vägen in virade vi oss alla in oss i handdukar. Snart satt vi alla ute i våra One Pieces på en stor filt och hela mitten av filten täcktes av en och annan skål med olika snacks. Efter ett par timmar drog Louis igång alla sina natthumor skämt, det märktes tydligt att han var trött. Det märkte tydligen Eleanor också, för strax sa hon god natt och gick in. Louis gick strax efter henne.

Niall hade redan somnat, han låg där tyst mellan Liam och Zayn på sin kudde och man kunde nätt och jämnt höra låga susningar.

Jag var nu väldigt trött också, så jag sa god natt, tog in alla skålar och lämnade Liam, Harry, Zayn och Niall ute. Perrie och Danielle hängde med mig in då de också ville lägga sig. Vi bytte om till våra mjukiskläder, det skulle bli lite kyligt om natten så en vanlig pyjamas räcker inte innan vi kryper till kojs.

Jag låg vaken och väntade på Harry så att han kunde lägga sig i sin sovsäck som låg jämte min.

Snart hör vi högljudda skratt utanför, så både jag och Danielle går nyfiket till fönstret och tittar ut. Strax därefter kommer Liam, Zayn och Harry inrusandes, i full fart med att försöka lugna ner sitt skratt, men det funkade inte. Snart kom Niall inrusandes, även han skrattandes. Förgäves försökte han se sur ut men det funkade inte. Hela han var genomblöt. ”Det där var taskigt!” fick han fram sen. ”Vi behövde ju väcka dig i vilket fall” skrattade Liam. Ingen av killarna har lyckats lugna ner sig riktigt.

”Det hade väl kanske räckt med att skaka om mig försiktigt, inte slänga mig i sjön”. Det sista säger han med ett skratt med en underton av lite frustration. ”Nu måste jag ju bli torr igen innan jag kan somna”.  Strax därefter piggnar Louis till och ser helt frågande ut. Ingen svarar utan Niall går till ett av sovrummen för att byta om och Liam, Zayn och Harry går och lägger sig, fortfarande fullt upptagna med att skratta. Danielle och jag står kvar precis i närheten av fönstret där vi ställt oss. Men vi smyger strax fnittrandes tillbaka till våra sovsäckar när vi hör Liams och Harrys viskningar.

Harry omfamnar mig med en varm kram där vi låg i varsin sovsäck och skulle somna. Jag trycker honom ännu närmre mig och kramar honom hårt. Jag känner ögonlocken bli tunga, men innan jag somnar känner jag hur Harry flätar samman sina fingrar med mina, ger mig en lång kyss följt av ett ”God natt” som fick mig att rysa av välbehag.


Feedback?


Postat av: wilma :)

jätte bra! :D

2012-09-29 @ 01:03:45
URL: http://wi5lma.bloggplatsen.se/
Postat av: Anonym

vart är novellen om izabella och zayn? vill läsa om den?!

2012-10-03 @ 19:10:47

    Namn:
    Kom ihåg mig?

    E-postadress: (publiceras ej)

    URL/Bloggadress:

    Kommentar: