2012-09-15 / 16:00:00 / Stole My Heart

Stole My Heart - Kapitel 17

När alla presenter var öppnade, all mat var slut, och alla de senare gästerna gått hem var det bara jag, Louis, Harry, Eleanor, Liam, Danielle, Zayn, Perrie och Niall kvar. Och självklart min mamma och pappa. Men snart skulle de också åka. De stod nu redo i hallen med resväskorna i handen. ”Louis, Lizzie..?” nästan viskar mamma åt oss i dörröppningen så att vi ska komma. De andra förstod ju så de stannade kvar. Jag kramar om dom båda två innan de pussar mig och Louis på varsin kind och stiger ut genom dörren som snart stängs igen.

Väl tillbaka i vardagsrummet ställer sig Harry upp; ”så… Vem vill hänga med ut till stugan?”

Alla sprack upp i leenden. När Harry sa att vi skulle åka till stugan häromkvällen förväntade jag mig inte att det skulle vara så snart, och framförallt inte tillsammans med alla andra. Men det gjorde självklart inget för mig, alla är vi bästa vänner, så ett par nätter ute i Styles stuga passar fint som en sommarlovsstart.

Först nu märker jag hur alla tittar på mig och det dröjer inte särskilt länge innan jag förstår varför. Alla visste redan att vi skulle åka nu, alla var redo med packning – utom jag.

”Vad behöver jag ha med mig?” skrattar jag försiktigt innan jag går till förrådet och hämtar min väska för att sedan gå upp och packa ner vad som behövs. Alla hänger med mig upp, aldrig hade jag trott att en packning kunde vara så intressant? Det blev mer som en låtsas TV show så som vi alla skrattade när var och en skulle komma med bra klädförslag. Louis skulle som vanligt skämta. Efter en stund hade jag i alla fall fått ner min OnePiece, ett par mjukisbyxor, shorts, linnen, tröjor, gummistövlar och lite annat nödvändigt att ha i en stuga. Nu var vi alla mer än redo för att par nätter tillsammans. Alla är taggade till tusen, för det brukar bli riktigt roligt när vi alla gör något.

Vi alla såg till att alla fönster och dörrar utåt var låsta och sedan drog vi över till mig där allihopa lämnat sin packning, eller ja, förutom Lizzie. Snart var vi alla inpackade i den stora bilen och resan dit påbörjades. Det kändes som några minuter, eftersom att vi alla satt och skrattade så att vi lät som jag vet inte vad, sälar? En bilresa med Louis är definitivt inte tråkig, det kan jag lova. När mamma väl lämnat in kassarna med mat som hon hade fixat åkte hon iväg, äntligen var det bara vi här. Vi alla bäddade iordning våra sängar på golvet i vardagsrummet. Det finns sovrum här, men det blir så mycket roligare att sova tillsammans på detta sättet. Alla bäddarna låg riktade mot en punkt, och allt bildade en slags cirkel tillsammans.

Vi tog fram den klassiska kortleken och körde en massa lekar. Alla iklädda sina OnePieces.

Niall har på sig sin med USA flaggan, jag har på mig min vita, Louis sin gråa med mönster på, Liam sin blåa, och Zayn sin gröna. Det roliga var att både Lizzie, Eleanor, Danielle och Perrie har på sig någon form av rosa One Piece, vilket somsagt såg väldigt roligt ut.

”Kan vi inte köra en duell med Kotten?” frågar Perrie plötsligt, när vi hade kört klart den femtielfte omgången av bubblan, som förresten alltid är en klassiker.

Louis hade tydligen aldrig hört talas om den leken, med tanke på minen han hade i ansiktet, men vi andra visste klart vad Perrie menade. Bortsett från Louis så var vi 4 killar och 4 tjejer, perfekt för en duell med Kotten.

Medan tjejlagen gick till två andra rum för att bestämma tecken gick jag och Niall iväg för att bestämma vårt . Louis, som inte är med i duellen gick iväg för att hämta lite snacks åt lagen för att sedan se hur leken fungerar.

När tjejerna väl kommer tillbaka och sätter sig en bit ifrån oss utbrister Liam plötsligt: ”It’s on like Donkey Kong!” i en aning stridslysten ton, vilket får alla att brista ut i skratt innan duellen börjar.


"Disclaimer" på produktbilderna på One Piece. OnePiece är bildkällan där.


Kapitel 17! Jag är verkligen jätteledsen för den dåliga uppdateringen. Har inte haft tid eller ork eller inspiration för att skriva det senaste och jag hoppas ni förstår det. Men jag gillar det här kapitlet. Gör ni? :)


Postat av: wilma :)

Jätte bra! :D

2012-09-15 @ 18:07:02
URL: http://wi5lma.bloggplatsen.se/

    Namn:
    Kom ihåg mig?

    E-postadress: (publiceras ej)

    URL/Bloggadress:

    Kommentar: