2012-08-16 / 15:00:00 / Stole My Heart

Stole My Heart - Kapitel 15

Så fort jag stängt dörren springer jag upp till rummet igen. Jag har redan planerat alla kläder inför imorgon så nu är det dags att hänga fram det inför imorgon. Jag har köpt en fin (dock inte för fin) ljusrosa klänning där kjolen faller i ett jättefint tunt svall. Till det har jag ett par ett par vita nätta sandaler. Håret hade jag tänkt sätta upp i en sned fiskbensfläta och sminket skulle vara så naturligt som bara möjligt.

Medan jag tar ut sandalerna för att ställa dom framför spegeln knackar det på sovrumsdörren. Strax därefter kikar mamma in.

”Är det dina skolavslutningskläder?” är det första som for ur henne och jag nickar till svar när hon ställer sig jämte mig.

”Du kommer bli jättevacker” säger hon sen med ett stort leende och pussar mig på pannan. ”Egentligen så kom jag upp hit för att säga till dig att maten är klar”.

När middagen var över och klockan slagit 23 känner jag hur ögonlocken blir jättetunga. Jag byter snabbt om till pyjamas och lägger mig i sängen och somnar.

Plötsligt ljuder det där hemska alarmet i hela rummet. Blir lika rädd varje gång. Nu är jag i alla fall vaken. Klarvaken. Klockan är halv 7, alltså har jag två timmar att göra mig iordning. Innan jag går ner för att äta hoppar jag in i en lång varm dusch.

Jag skulle precis avsluta den 40 minuter långa duschen när jag hör att min telefon ringer. Det var inte bara vilket signal som helst, utan den som Harry hade ställt in på sin kontakt. Good Lovin’ heter låten. ”I got the fever, yeah, and you got the cure (got the cure!), hey come on and say yeah, yeah, yeah, yeah, yeah…….”.

Snabbt som blixten är jag ute ur duschen och inne i mitt rum med en handduk om min våta kropp.

”God morgon!” svarar jag när jag tryckt på den gröna luren.

”God morgon på dig med!” svarar han med en sömnig ton.

”Trött?” frågar jag efter att ha hört en tyst gäspning som ändå lät tillräckligt högt för att jag skulle höra den.

”En aning kanske” skrattar han tillbaka. ”I alla fall, jag ringer bara för att fråga vilken tid det var vi skulle mötas. Niall smsade nyss och undrade om vi hade lust att möta upp honom och Liam. Han skulle kolla med Zayn också”.

”Halv 9 tror jag det var. Självklart kan vi möta upp dom med. Skicka ett sms sen när du vet var vi ska möta dom bara.  Jag ska bara kolla med Louis hur det blir med honom. Jag tror inte han kan hänga på eftersom de ska mötas inför utspringet., häng kvar lite bara” säger jag medan jag går ut i hallen och bort till Louis dörr och knackar lätt. ”Louis? Går du med oss till skolan eller ska du vara i skolan senare?”. ”Senare” svarar han kort. Det märktes tydligt att jag råkat väcka honom. ”Okej, förlåt att jag väckte dig! Ses sen!”.

”Han går inte med oss” säger jag till Harry på vägen tillbaka till mitt rum.

”Haha okej. Men ja, jag sms:ar sen när jag hört från Niall. Puss!”

”Puss” säger jag innan jag trycker på den röda luren. Först nu märker jag den stora vattenpölen på golvet. Jag hann inte sätta upp håret i en handduk innan.

Efter att ha satt upp håret i en handduk, smörjt in mig själv med lite bodybutter och tagit parfym går jag ner i morgonrock för att äta lite frukost. Ingen annan är vaken än så jag äter i min ensamhet.

När jag äntligen fått i mig en sega mackan efter ca 20 minuters ätande (jag har aldrig tyckt om att äta på morgonen) är det dags att göra mig iordning.

Jag tittar mig i helfigursspegeln och nickar belåtet. Jag såg faktiskt bra ut. Om man får säga så om sig själv. Det hade tagit mig ca 40 minuter att göra mig iordning, och nu kommer Harry om 10 minuter. Sedan skulle vi möta Niall, Zayn, Perrie, Danielle och Liam på den lilla omvägen till skolan. Jag tar fram min lilla vita väska och lägger ner mobilen där i. På vägen ut från rummet plockar jag med mig kameran. Mamma ska få ta en bild på mig och Harry innan vi går och sen vill jag ta kort på alla oss i vårt lilla kompisgäng. Jag kommer ner lagom för att se alla andra äta frukost.

”Vad vacker du är humlan!” utbrister pappa och kommer fram för att ge mig en kram. Mamma gjorde likadant hon med. Den bekanta ringklockan höll på att avbryta men pappa öppnar så mamma kramar om mig ännu hårdare innan hon tar kameran från mitt grepp. ”Hej Harry! Vad stilig du är” utropar mamma samtidigt som jag vänder mig om. Där står Harry med hakan i golvet. Jag kan inte annat än att hålla med mamma. Han var verkligen stilig i sin kostym. ”Du är verkligen stilig Harry” säger jag efter mamma. Han harklar sig lite generat. ”Förlåt. Tackar, men men jag måste säga att du Lizzie är jättevacker”. Jag skuttar bort till honom i dörröppningen och kramar om honom och ger honom en lätt puss.

*klick*. Jag kan inte låta bli att skratta lite när jag inser vad det var som gjorde ifrån sig det klickande ljudet. Det var mamma med kameran. ”Ställ er jämte varandra nu så får jag ta en fin bild på er”. *klick*.

Efter ganska många bilder (mamma håller alltid inne knappen så att kameran inte missar ett ögonblick) tar jag kameran ur mammas grepp och pussar både mamma och pappa hejdå och går sedan ut genom ytterdörren med Harrys arm om min midja. 5 minuter senare ser vi 3 uppklädda killar och två otroligt fina tjejer borta vid bänken där vi alltid mötte upp de andra. Zayn som är klädd i grå kostym håller handen runt Perries midja som omslöts av en vit långtunika. Niall är klädd i grå tröja till vita byxor, Liam, klädd i vit skjorta, svart väst och svarta byxor håller hand med Danielle som bär en otroligt fin svart klänning. Alla är riktigt stiliga. Jag höjer kameran på vägen till dom och knäpper av en bild. Sekunden fotot togs hade alla gjort de roligaste minerna de kunde komma på. Det är mina vänner det.


Femtonde kapitlet uppe!

Detta är sista kapitlet på ett tag (iallafall en vecka eller så) då skolan börjar på tisdag och jag har massa inplanerat innan dess. Ni får gärna komma med mycket respons på de senaste kapitlena så att jag vet vad som är bra och inte! Dessutom vore du suuuperschysst om du tipsar om novellen till andra. :)


Postat av: wilma :)

Jag vill bara säga att jag älskar din fanfic! :D Om du inte fortsätter kommer jag dö för herregud vad bra den var :D Kanske den första jag läst men tror nog ändå att det här kommer vara en av dom bästa! :D Fortsätt med den är du snäll ;D

Svar: Åh vad roligt att du tycker om den! Det är lite kapitel kvar och den är inte heller färdigskriven så det kommer fler kapitel iallafall! :)
ebbars.blogg.se

2012-08-16 @ 23:20:04
URL: http://wi5lma.bloggplatsen.se/
Postat av: Sofia

När kommer nästa kapitel ut? Jag tycker dem är jättebra! :)

2012-08-25 @ 23:04:58
URL: http://onlysofiaa.devote.se

    Namn:
    Kom ihåg mig?

    E-postadress: (publiceras ej)

    URL/Bloggadress:

    Kommentar: