2012-10-16 / 17:00:00 / Stole My Heart

Stole My Heart - Kapitel 23

”Tack Harry” säger hon när vi avslutat kyssen. ”För allt du gjort för mig. Du anar inte vad det betyder.”

”Det var så lite så Lizzie, jag skulle kunna göra vad som helst för dig. För du är mitt allt.”

Jag tittar på henne och ler.

”Och du är mitt allt” svarar hon. ”Och Harry..”

”Du är min superhuman” tillägger hon sen med en blinkning och jag förstod precis.

Senare på kvällen.

Eftersom Lizzie skulle vila så mycket som möjligt gick hon och lade sig tidigare än vi andra.

Vi satt ute och sjöng lite, spelade lite kort och bara pratade. Vi har alltid kunnat prata om allt möjligt.

När klockan slog ett satt vi fortfarande ute men vi alla bestämde oss för att gå in och sova.

När regnet smattrade mot fönstret nästa morgon vaknade alla till och det dröjde inte länge förrän vi började packa våra grejer. Vi hade sovit sista natten och nu på förmiddagen skulle vi hem. Att det regnade ute gjorde det inte precis svårt att stanna inne.

När vi var klara med all packning kom skjutsen, och resan hem gick om möjligt ännu snabbare än resan dit. Louis skämtade som vanligt oavbrutet och Niall skrattade oavbrutet i takt med skämten.

När bilen stannar på sista ”hållplatsen”, det vill säga utanför Harrys hus känns det som om resan bara tagit ett par minuter. Alla förutom Louis, Harry och jag har redan kommit hem och nu är vi hemma vi också. Eller ja, på andra sidan gatan av vårt hem vill säga.

När jag kramat om och kysst Harry går jag och Louis över gatan och in i vårt hus. Det är svalt i kontrast till värmen. Det regnade bara ute i stugan, här hemma var det strålande sol.

Det dröjde inte länge förrän jag satt i den sköna vardagsrumssoffan med en kall läsk och tittade på TV och bläddrade bland kanalerna. Efter ett par superbra dagar i stugan var jag trött. Så det är skönt att Femman visar några Criminal Minds avsnitt på rad. Nu har jag eftermiddagen planerad.

När mörkret flera, flera timmar senare faller känns ögonen tunga som bly. Nyduschad och iordninggjord för natten lägger jag mig i sängen men plötsligt lyser rummet upp av mobilen. Harry.

”Jag vet inte om du sover redan, men antingen blir jag den sista du tänker på idag, eller den första du tänker på imorgon när du läser detta. Jag älskar dig <3”.

Leende trycker jag fram dialogen och skriver. ”Du är den jag tänker på jämt. Jag önskar du var här nu, saknar dig redan. Älskar dig! <3”.

Så fort jag lagt ner mobilen somnar jag på den mjuka kudden, den känns ännu mjukare än vanligt.


Detta är det näst sista kapitlet! Alltså kapitel 23! What do you think?



    Namn:
    Kom ihåg mig?

    E-postadress: (publiceras ej)

    URL/Bloggadress:

    Kommentar: