2012-08-28 / 16:00:00 / Stole My Heart

Stole My Heart - Kapitel 16

När Lizzie höjer kameran ännu en gång för att ta ett kort springer jag snabbt bort till de andra för att joina dom. Hon gör precis som hennes mor och håller inne knappen hela tiden. Jag måste se jätterolig ut eftersom bilderna fångar mig springandes framför kameran. Skrattandes tar vi varandra om axlarna och ler mot kameran. Sedan går hon bort mot det där elskåpet som är några meter bort och ställer in kamerans inställningar. ”Kom allihopa!” ropar hon med en gest som visar att vi ska ställa sos jämte henne. När alla vi ställt upp oss springer hon snabbt till kameran för att trycka på knappen. 10 sekunder senare blixtrar kameran till, flera gånger. ”Jag bara måste ju ha en bild på alla oss” säger hon när de bländande blixtarna slutat.

En snabbt titt mot arbandsuret säger att vi måste gå nu. Jag och Lizzie ska vara i klassrummet innan vi ska vara i aulan. De andra ska vara i aulan före oss. Väl framme vid skoldörren skiljs vi åt och de andra går vidare mot aulans byggnad. Ettornas korridor är fylld med uppklädda elever, men snart töms den sakta men säkert när eleverna går mot respektive klassrum.

Efter ett litet tal från mentorerna får vi våra betyg i ett kuvert men jag bestämmer mig för att vänta med att öppna. Jag vet ändå redan på ett ungefär vad jag har fått för betyg. Efter det blir det lite kramande innan vi drar oss mot aulan där rektorn ska hålla sitt tal. Med tanke på talet han höll i julas är det väl inget att se fram emot. Tillslut är allt över och alla elever rusar ut ur salen. Äntligen sommarlov! Vi möter upp med de andra som precis haft sitt avslut i deras klassrum och börjar gå mot den avlägsna skolbyggnaden där utspringet ska äga rum. Vi alla ska ju vara med och fira Louis student. På vägen stannar vi för att öppna våra kuvert. Yes! Jag är nöjd. Score! ”Hur gick det för er?” frågar jag de andra. ”Jag är nöjd” svarar Zayn och Niall håller med honom. Liz ser riktigt glad ut, antar att hon fick bra betyg. Likaså Liam, Danielle och Perrie. ”Alla nöjda?” frågar Lizzie och alla nickar till svar innan vi går vidare.

Det är fullt med folk och klasserna börjar strax springa ut. Louis klass är nummer två. Vilket var väl bra det, för det är väldigt mycket ljud så jag hade nog inte orkar stå där bland allt oväsen länge. Skönt att mamma och pappa redan är där längre fram så att de kan ta bilder. Jag vill inte så jämte högtalarna precis. Harry tar min kamera och knäpper lite bilder på oss som står och hejar på Louis, sen tar Liam kameran och knäpper lite bilder på mig och Harry. Sen tar jag kameran från Liam och börjar fotografera Louis som jag ser kommer mot oss tillsammans med mamma och pappa som håller i skylten. ”Grattis Lou!” utropar jag och springer fram för att ge honom en bamsekram. ”Tack syrran”. Som tur var ryckte Harry från mig min kamera och fotograferade detta ögonblicket.

Jag backar lite försiktigt för att låta de andra gratta honom. Snart får vi syn på Eleanor som kommer hitåt. ”Grattis!” säger hon till Louis och ger honom en puss. Sedan beger vi oss alla hem mot vårat hus för att invänta alla gästerna.

Efter ett par timmar, när de flesta släktingarna varit här för att gratta Louis är det bara några kvar. Rättare sagt, så är det våra kompisar som är kvar. Louis har inte öppnat några presenter än, men tog precis upp det lilla nätta, bekanta paketet och öppnade det. Jag sätter mig på stolen jämte honom medan han skådar det lilla armbandet och spricker upp i ett leende. Han tittar på mig med varma ögon innan han skådar graveringen lite nogrannare. ”Jag älskar dig Louis – Lizzie” läser han innan han tittar upp mig igen. Jag tar armbandet ur hand grepp och sätter det kring hans handled. Sedan drar han in mig i en lång kram. ”Jag älskar dig med Lizzie”.


Kapitel 16! Förlåt för dålig update ännu en gång. Nu har skolan börjat dessutom. Har mycket att göra.

Vad tycker ni om kapitlet?


Postat av: wilma :)

Så bra och så gulligt slut! :D

2012-08-28 @ 18:52:58
URL: http://wi5lma.bloggplatsen.se/

    Namn:
    Kom ihåg mig?

    E-postadress: (publiceras ej)

    URL/Bloggadress:

    Kommentar: