2012-06-22 / 19:00:00 / Stole My Heart

Stole My Heart - Kapitel 4

 
 

Jag vaknar av att jag känner hur någon rör på sig i sängen. Innan jag vet ordet av känner jag Harrys stadiga händer omfamna mig.

”God morgon älskling”, hör jag honom säga i en något nyvaken röst.

”God morgon på dig med”, säger jag med ett leende medan jag vänder mig om mot honom. Det första jag ser är hans magiska ögon. Ögon som man skulle kunna drunkna i.

”Vad är klockan?”

Jag tittar på klockan och spärrar upp ögonen när jag ser vad klockan är.

”Kvart i elva”, säger jag med ett ryck och med ens är jag uppe ur hans grepp och vid garderoben för att hitta några kläder.

”Shit!” Hör jag Harry säga bakom mig och jag kan inte låta bli att flina.

Vi hade försovit oss, rejält.

”Jag får väl ha samma kläder som igår”, sa Harry med en suck.

Jag klär på mig det första jag hittar, en hoodtröja och ett par slitna jeans får duga idag. Jag sätter mitt blonda hår i en bulle på huvudet, sprutar lite av min favoritparfym och sedan rusar jag ner till nedervåningen där Harry redan tagit på sig skorna.

”Vad fin du är”, säger Harry medan han tittar på mig som tar på mig mina converse.

”Tack”, säger jag med ett leende innan jag sträcker mig på tå för att ge honom en kyss. Sedan rycker jag åt mig min väska som jag redan vet innehåller allt jag behöver samt ett paraply då jag sett genom fönstret att det ösregnar.

Harry tog tag i paraplyet och höll det stadigt ovanför oss medan vi sprang till skolan. Jag kunde inte låta bli att skratta åt detta, det var ju trots allt lite kul. Jag hör att Harry instämde i mitt skratt och vi stannar framför skolans portar och går in. Det är tomt i korridoren.

Vi springer försiktigt till skåpen för att inte halka och hämtar våra grejer och sedan skyndar vi oss allt vad vi kan genom skolan för att komma så snabbt som möjligt till engelskan.

”Var har ni varit?” Frågar Ms Park med en blick man helst inte vill bli mött av.

Jag öppnade munnen men innan jag hann svara börjar Harry prata.

”Förlåt oss Ms Park, vi försov oss och vi är verkligen hemskt ledsna”. Säger jag och flashar ett av mina bästa leenden. Det har faktiskt hänt att lärare låtit förseningar gå förbi omarkerade när jag gett dom ett oskyldigt leende.

Jag hör hur viskningarna börjar när jag säger vi. Vad trodde dom egentligen?

”Låt gå Styles”, säger Ms Park. ”Den här gången går det an, men sätt er ner, ni stör min lektion”.

”Tack”, säger jag och Lizzie i kör innan vi sätter oss längst bak där de enda lediga platserna fanns.

När klockan ringer ut skyndar vi oss ut ur klassrummet, bort till skåpen.

Jag lämnar mina grejer och när jag stänger skåpet får jag nästan en hjärtattack.

”Varför sådan min Styles?” Frågar en häpen Niall med ett frågetecken till ansikte.

”Du skrämde mig Nialler!” Säger jag med ett flin och jag hör hur Lizzie fnittrar till borta vid sitt skåp. Hennes fnitter var det gulligaste man kan höra.

”Hänger ni med till kafeterian?” Frågar Liam som kommer runt hörnet med Zayn strax efter.

”Självklart” svarar Lizzie som nu står jämte oss allihopa.

Vi drar oss till skolans centrum där kafeterian låg. Vi sätter oss bland sofforna medan Liam och Niall går för att köpa något att äta.

”Vart är Louis?” Frågar Zayn. ”När man talar om trollen så!” Tillägger han med ett skratt när dyker Louis upp, och han har fullt upp med att dra sina dåliga skämt för Eleanor. Men hon bryr sig inte, hon fnittrar lika mycket för var skämt han säger..

”Vas Happenin’ lads?”, frågar Louis med överdriven dialekt och alla försöker hålla sitt pokerface. Inklusive Liam och Niall som precis kommit tillbaka och hört vad han sa. Tillslut spricker det när Zayn tjuter.

”Hey, det där är min replik!”

Medan skratten dör ut känner jag hur mobilen vibrerar och jag fiskar smidigt upp mobilen för att se vad som orsakade det.

Det var Danielle.

”Vart är du? Jag har tidig lunch nu, så vi kanske kan äta?”

”Har tyvärr lektion igen om 15 minuter och min lunch är först om en timme” svarar jag. Sedan tillägger jag ”men kom till kafeterian så jag får ge dig en kram i alla fall”.

2 minuter senare dyker Danielle upp och genast flyger jag upp ur soffan för att ge henne en puss på kinden. Hon ler sådär härligt och jag blir så glad av att veta att hon älskar mig minst lika mycket som jag älskar henne.

 

”Aw”, for det ur munnen på mig och Eleanor i kör när Liam kysser Danielle. De är så lyckliga med varandra. Jag tittar på Harry som sitter jämte mig och genast ger han mig ett leende. Jag lutar mitt huvud mot honom och suckar lyckligt.

”Oj, här var det visst ett till kärlekspar!” Utbrister Louis och jag kunde inte låta bli att rodna medan jag ger Louis en kall blick som tyder på att han ska lägga av. Visserligen var det han sa sant, och det visste ju inte han, men han var fortfarande sjukt jobbig. Men det ligger väl i en storebrorsas natur antar jag.

Innan jag hann tänka vidare avbryter Harry mig med en puss och jag känner hur hjärtat börjar skena iväg.

I bakgrunden hör jag alla häpna leenden spricka samtidigt som Louis brister ut i ett lågt ”oj” som om han precis insett hur rätt han hade.


Fjärde kapitlet! Inte något märkvärdigt kapitel, men ändå en kul handling om jag får säga så.

Måste ju passa på att hälsa glad midsommar till alla läsare! Och ett stort tack för alla kommentarer! Det gör min dag ska ni veta!


Jag vet inte när nästa kapitel kommer, vill gärna skriva ett/ ett par kapitel till på datan innan.

Men ge mycket kritik (både dålig och bra!) så får vi se när nästa dyker upp! :)


Postat av: amandajuliaa

Älskar din novell Ebba! :)
Den bästa svenska jag har läst! :)♥

2012-06-23 @ 16:24:48
URL: http://amandajuliaa.blogg.se
Postat av: Maja P

Sv: Lagt till novellen nu, men vill du att vi ska göra länkbyte i inlägg också eller räcker det? :)

2012-06-23 @ 18:46:29
URL: http://Bedersen.blogg.se
Postat av: Maja P

Sv: Länkat dig nu! :D

Svar: Tack! :)
ebbars.blogg.se

2012-06-24 @ 11:06:16
URL: http://Bedersen.blogg.se
Postat av: Tina

Började precis läsa och novellen är jätte bra

2012-06-24 @ 11:37:06

    Namn:
    Kom ihåg mig?

    E-postadress: (publiceras ej)

    URL/Bloggadress:

    Kommentar: