2012-07-15 / 17:00:00 / Stole My Heart

Stole My Heart - Kapitel 10


Jag vaknar av att jag känner hur blöt jag är, tack vare ösregnet som faller.

Lizzie, som nyss låg på mig står nu och räcker mig en hand att dra upp mig med.

Precis när hon tänker springa in tar jag tag i hennes hand och vänder henne graciöst mot mig.

Jag sätter min vänstra hand om hennes midja och håller upp min högra för att sedan föra henne i en någorlunda vals. Det var underbart, trots att vi var genomblöta, och trots att ingen av oss egentligen vet hur man dansar. Vi dansar skrattande runt på den blöta gräsmattan tills vi stannar i mitten av den och bara tittar in i varandras ögon. Sen avbryter jag vår ögonkontakt genom att dra henne intill mig för att sedan fortsätta valsen genom att böja henne neråt sådär fint som man brukar göra i filmer. Åtminstone försökte jag. Tur att det var väldigt sent på natten så att ingen såg oss. Jag tror till och med solen är på väg upp.

Väl uppe igen för jag henne närmare mig igen och kramar om henne hårt.

 ”Jag älskar dig” viskar jag i hennes öra innan jag drar in henne i en lång kyss. Jag har väntat på min kyss i regnet. Och denna var verkligen perfekt!

”Jag älskar dig med” säger hon när våra läppar dras från varandra.

”Så, vad sägs om att gå in och dricka lite varm choklad. Vi kan behöva det så blöta som vi är” frågar jag och tittar ner på mina väldigt blöta kläder.

”Låter fint” svarar hon och ett leende spricker upp i hennes ansikte.

Vi gick in genom köksdörren för att inte riskera att väcka någon. Den stora klockan på väggen visar att klockan är 5 på morgonen. Och vi var verkligen jättepigga. Men det är inte så konstigt kanske.

”Gå och duscha du medan jag tar och gör iordning lite varm choklad” säger Harry med en kram.

”Snart tillbaka” viskar jag och drar mig mot hallen för att hämta min väska innan jag fortsätter till badrummet.

20 minuter senare, precis nyduschad och fixad sätter jag mig vid bordet där Harry väntar på mig.

Jag pussar honom innan jag börjar dricka av min choklad. Harry gör världens bästa choklad dessutom.

Vi hade väldigt mycket tid på oss innan skolan skulle börja. Vi börjar kl. 8 idag, men vi slutar redan kl. 11 eftersom vi inte åker med på skolresan.

”Har ni planerat Louis student imorgon än?” frågar Harry plötsligt och drar mig tillbaka från tankarna till verkligheten.

”Mamma och pappa har planerat allt, jag vet egentligen inte så mycket mer än att de har beställt tårtor och fixat med mat” svarar jag. För jag har faktiskt inte hunnit tänka så mycket på det den senaste veckan. ”Och köpt present med” tillägger jag och tänker på det armbandet jag köpt till honom. Jag specialbeställde ett armband i silver åt honom där det står ”Jag älskar dig Louis, - Lizzie”. Jag kunde inte komma på något annat och jag vill så gärna visa min kärlek till min bror.

”Just det, du köpte det där armbandet va?”

Jag nickar till svar på hans fråga. ”Jag ska hämta det idag. Kan vi göra det efter din överraskning?” Frågar jag och tittar in i hans underbara ögon.

”Självklart, jag hänger med dig”.

Medan tiden går och klockan slår kvart i sju har Harry duschat och fixat sig han med bestämmer vi oss för att gå ut och äta frukost. ”Skolgården” som en restaurang heter, ligger jämte skolan och passar perfekt för eleverna som inte gillar skolans mat, eller för dom som helt enkelt vill äta mycket för en liten peng.

Det är nämligen en gammal mattant som äger stället och hon lagar vanlig skolmat, eller som i detta fallet, god frukost. Det är också självservering precis som på en riktig skola.

Vi tar våran frukost som består av våfflor och glass och sätter oss vid ett bord i hörnet. Det är nästan tomt här. Vilket inte är så konstigt eftersom 1:orna (som brukar äta här ganska ofta) redan åkt. Jag och Harry pratar om allt möjligt trots att det är jättetyst i salen. Det var skönt att veta att vi kunde skämma ut oss med våra skratt och ändå inte bry oss.

Sedan beger vi oss mot skolan för att ha en kort dag innan vi drar till Harrys överraskning. Jag längtar verkligen jättemycket. Kanske lite för mycket, eftersom de 3 timmarna kändes som en evighet.


Kapitel 10 uppe! Vad tycker ni?

Nästa kapitel kommer upp först när jag fått mycket respons. Delvis för att jag ska kunna skriva ikapp mig lite på storyn som redan finns, men också för att jag verkligen vill veta vad ni tycker om novellen.

Jag får ju iallafall lite respons på varje kapitel, vilket jag tycker är bra. Men jag vill att ni visar att ni bryr er så att jag inte känner att jag gör det här i onödan. Detta tar stor del av min tid.

Till alla er med noveller, hör av er i en kommentar om ni vill köra ett länkbyte! Vore kul att köra ett länkbyte med några, så att statistiken ökar. Det vore riktigt roligt! Somsagt, hör av er i en kommentar, så svarar jag.

(Glöm inte att logga in om du bloggar med blogg.se så att du själv kan se när jag svarat! För jag svarar bland kommentarerna, och inte på bloggarna.)


Postat av: ida

Tycker du skriver jätte bra, bara att fortsätta så! :)

2012-07-17 @ 21:53:17
Postat av: Nea

Låter som en dröm!
Asbra, önskar att jag också hade en sån kille </3
Kanske lite dåligt namn på restaurangen jämte skolan, haha

2012-07-19 @ 11:57:30
URL: http://Underliganea.bloggplatsen.se
Postat av: Tina

Älskar din novell och du skriver jätte bra har inte haft tid att kommentera bara!! :)

2012-07-19 @ 20:44:39
Postat av: Cecilia - novellblogg

GRYMT! började läsa nu och me like! mer ^^

2012-07-19 @ 23:54:26
URL: http://llovestory.webblogg.se
Postat av: Din beundrare

Du äger skriv mer!!

2012-07-20 @ 23:07:59
Postat av: Julia

Novellen är jättebra men förstår inte varför du ska ha respons efter varje kapitel för att fortsätta skriva. Självklart är det kul att få respons och veta att folk uppskattar det man skrivver, men man ska skriva för att det är kul, inte för att man ska förvänta sig respons efter varje kapitel för att fortsätta..

Svar: Åh hej Julia! Kul att du tycker om novellen! :)Självklart skriver jag för att det är kul! Men precis som vilken "författare" som helst vill man ju veta om läsarna tycker om det man läser. Respons handlar om att ta emot både bra och dålig kritik för att kunna göra ännu bättre ifrån sig. Dessutom ser jag att jämfört med statistiken är det inte alls många som kommenterar, och då undrar jag ju självklart lite :) Men självklart uppskattar varenda kommentar! Oavsett hur få/många som kommenterat! ♥
ebbars.blogg.se

2012-07-21 @ 12:11:23
URL: http://dayswithjulia.blogg.se
Postat av: Alexandra

Jag tycker din novell är jättebra, du skriver jättebra och allt :D♥

2012-07-22 @ 11:29:23

    Namn:
    Kom ihåg mig?

    E-postadress: (publiceras ej)

    URL/Bloggadress:

    Kommentar: