2012-06-27 / 17:30:00 / Stole My Heart

Stole My Heart - Kapitel 5

Både Lizzie och jag ler när vi hör Louis “oj” men vi bryr oss inte särskilt mycket. Det var ändå skönt att visa för alla att vi faktiskt är ett par, och vi vet att ingen har något emot det.

Själv längtar jag bara tills jag får berätta för Lizzie att jag älskat henne sen jag vet inte när. Det gör mig lite smått galen att veta att hon äntligen är min.

”Jag ska möta mina klasskompisar för lunch nu”, avbryter Danielle.

”Hejdå!” Ropar Liam efter henne.

”Såja Liam”, säger Louis med ett flin. ”Det var knappast sista gången du såg henne”.

”Vad får du allt ifrån?” Utbrister Lizzie i en sån där hur-kunde-du-bara-säga-det-där-din-idiot-ton och vi andra kan inte annat än att hålla med.

Louis har alltid ett så kallat skämt på gång. Och även om han bara menade det på skoj, så vet han, liksom alla vi att Liam saknar Danielle varenda sekund de inte är tillsammans. Åh vad jag önskar att jag och Lizzie blir så också, i alla fall vet jag att jag kan hålla min del av den ”dealen”, för jag saknar verkligen Lizzie så fort hon inte är i närheten.

”Vad tänker du på?” Frågar Eleanor. ”Hallå? Jorden anropar Harry!” Säger hon medan hon viftar febrilt med sin hand framför mitt ansikte och ler.

”Åh”, mumlar jag medan jag känner hur mina kinder hettar till. ”Jag bara tänkte på min vackra flickvän och hur galen hon gör mig”. Tillägger jag, och genast ersätts min rodnad av ett leende, medan Lizzie börjar rodna istället.

”Åh, vad gulliga ni är!” Utbrister Eleanor och jag kan inte låta bli att le ännu mer.

”Åh, sluta nu!” Skrattar Niall.

Vi alla visste att skrattet täckte över en liten gnutta avundsjuka/svartsjuka/kalla det vad ni vill. Han vill, precis som vilken kille som helst ha en flickvän att kunna skämma bort med fina ord och presenter.

Jag kollar snabbt på klockan över Lizzies axel och inser att lektionen börjar om 10 minuter.

”Vi borde gå”, viskar jag till Lizzie som sakta reser sig från att ha lutat sig mot mig. Jag kunde se att hon, likaväl som jag inte vill resa sig upp från den omfamning vi nyss haft.

”Hejdå allihopa, vi ses sen”, ler Lizzie medans hon flätar samman sina fingrar med mina och börjar gå till skåpen.

 

Sista lektionen ringer ut

 ”Ett meddelande till alla elever i första årskursen. Imorgon är sista dagen att anmäla sig till skolresan som är på torsdag. Jag upprepar, imorgon, onsdag är det sista dagen att anmäla sig till skolresan på torsdag, anmälan görs på expeditionen”.

”Har du anmält dig?” Frågar Harry när meddelandet avslutats.

”Nej det har jag inte, jag är inte intresserad, har du?” Frågar jag tillbaka och Harry skakar på huvudet. ”Vi borde hitta på något tillsammans”, utbrister jag. För alla på skolan visste att om man inte åkte på skolresan hade man bara halvdag med lektioner, och efter det ledigt.

”Absolut! Låt mig ordna någonting. Som en överraskning, vad sägs om det?”. Frågar Harry medan han placerar sin arm om min midja och drar mig intill sig.

Som ren reflex placerar jag mina armar kring hans nacke innan jag kysser honom mjukt.

”Jag tar det som ett ja”, säger han innan tar loss mina armar kring sin nacke och flätar samman våra fingrar igen.

Senare på kvällen.

Klockan är bara 21 men eftersom vi börjar  9 imorgon är det bäst att jag går och lägger mig. Jag går in i badrummet, borstar tänderna och tvättar mitt ansikte precis som jag alltid gör. Sen byter jag om till min favoritpyjamas och kryper ner under täcket.

Innan jag blundar för att somna kollar jag mobilen för att se att Harry har sms:at.

”God natt och dröm sött min älskling, vi ses imorgon. Älskar dig!” står det.

Jag kan inte fatta att han äntligen är min pojkvän tänker jag sömnigt.

Jag trycker på svara och skriver ”God natt älskling! Saknar dig. Puss! <3”, sen trycker jag på ”skicka”.

Snabbt trycker jag in alarm på kl. 6.30 innan jag sömnigt lägger ner mobilen och sedan somnar på min svala kudde.

 

Vad var det? Tänker jag sömnigt. Nej det var nog bara en dröm. Nej vänta, där var det igen!

Det var något som kraschade mot golvet, inte bara en, utan flera gånger. Det lät som glas..


 

Femte kapitlet uppe! Lämnar storyn på en liten cliffhanger! :)
Tycker ärligt att ni är ganska dåliga på att kommentera! Ge mycket respons! Det är det som driver mig till att skriva! ♥ 

Vi får se när nästa kommer upp, förmodligen på söndag, men vi får se! Jag åker nämligen iväg på lördag eller söndag och är borta en vecka. Jag ska också lägga upp ett kapitel medan jag är borta i veckan eftersom jag kommer ha tillgång till internet :)
 
Kram! ♥

Postat av: Hania

Du är jätte duktig på att skriva, Ebba! Dina kapitel är så bra.
Nu till responsen då.. Om du skulle updatera mer typ varje/varannan dag så skulle då få mer besökare! Kram

2012-06-27 @ 17:52:24
Postat av: Nea:D

mer mer mer!

2012-06-27 @ 21:23:15
URL: http://underliganea.bloggplatsen.se
Postat av: ida

Håller med hon över skulle du uppdatera mer och kanske lite längre så skulle det bli mycket roligare och läsa och mer skulle läsa den med!

Svar: Det förstår jag, men sen är det ju lite meninge med att inte uppdatera varje dag eftersom att det ska bli lite mer spännande om man säger så. Men jag har börjar planera lite hur jag ska publicera, så jag ska försöka att uppdatera oftare! Det handlar ju om att jag vill ha skrivit lite mer på datan än vad jag publicerat :)
ebbars.blogg.se

2012-06-27 @ 21:33:49
Postat av: ida

du ville ha respons jag gav det, min åsikt, men gör som du själv vill. ;)

Svar: ja jag vet :)
ebbars.blogg.se

2012-06-28 @ 08:21:06
Postat av: linnea

jättebra kapitel ebba!! du behöver inte ändra på nånting! ;) ev. uppdatera lite oftare men det gör du som du själv vill! :)

2012-06-28 @ 11:30:26

    Namn:
    Kom ihåg mig?

    E-postadress: (publiceras ej)

    URL/Bloggadress:

    Kommentar: