2012-06-18 / 19:00:00 / Stole My Heart

Stole My Heart - Kapitel 3



Fjärilarna i magen försvann när jag känner att hon besvarar min blyga kyss.

Jag har gillat henne så länge jag kan minnas, och det kändes så bra att äntligen bevisa det.

Vi tittar in i varandras ögon, och åh, vilka vackra ögon hon har.

Hon skrattar lite lätt och drar sig försiktigt undan med ett leende på läpparna.

”Varför sluta?” Börjar jag men jag får snabbt min fråga besvarad när hon börjar prata i telefonen.

Hon håller mobilen mot örat och mimar till mig; *mamma*.

”Hej mamma!

Okej, aa, hejdå. Puss”.

Hon lägger på med en suck.

”Tjaaata. Hon ringde bara för att säga att hon jobbar övertid till sent och att jag kommer få fixa mat själv. Som om vi inte skulle märka det!”

”Vart är Louis ikväll då?”

”Han skulle iväg med klassen så de är borta över natten”.

”Du och jag kanske kan köpa hem mat och kolla på TV ikväll eller nåt?” Frågar jag lite blygt.

”Ja, det tycker jag låter jättebra,” svarar hon med ett av sina fina leenden som gjorde att de där skönt irriterande fjärilarna börjar flyga igen.


*senare på kvällen*

”Bästa Criminal Minds avsnittet på länge!” Ropar jag till när eftertexterna rullar.

Vi har käkat pizza och kollat på finalavsnittet av Criminal Minds de senaste 2 timmarna, och nu har klockan slagit 23.

”Det är nog bäst att jag går nu, vi har ju trots allt skola imorgon”, säger Harry med en liten gäspning.

”Vänta!” Säger jag medan jag kryper ännu närmare honom och lägger mig i hans knä. ”Kan du inte sova över här? Vi börjar ändå kl. 10.30 imorgon”.

”Är du säker på att det går då?”

”Jadå, mamma säger aldrig nej till dig”.

”Okej, men jag behöver hämta mina grejer..”

”Strunt i det, du kan få låna en av pappas stora t-shirts att sova i, och vi kan gå över till dig innan skolan imorgon för att du ska fixa dig”.

”Du har visst en lösning på allt!” Säger Harry med ett retsamt flin.

”Om du bara visste”, säger jag och sätter mig upp i hans knä. Jag tittar in i hans stora gröna ögon och kysser honom lätt.

Vi plockar undan skräpet efter oss lite snabbt, springer upp och fixar iordning inför natten och lägger oss på de nybäddade madrasserna på golvet. Jag har lagt ner min madrass jämte hans gästmadrass så att vi kan sova tillsammans.

”Lizzie?” Frågar Harry plötsligt och sätter sig upp. ”Är vi tillsammans nu eller hur är det?” Frågar han med en något blyg ton.

”Vad tycker du?” Undrar jag, nyfiken på hans svar.

”Jag tycker”… börjar han innan knuffar omkull mig på sängen och kramar mig tight. Sedan kysser han mig med en till av hans mjuka kyssar och tillägger, ”självklart!”

”Jag med”, svarar jag med ett stort flin. Hur skulle jag kunna sova nu med världens bästa pojkvän jämte mig?



Tredje kapitlet uppe! Kort, väldigt kort men ibland behövs såna där mellankapitel. Nästa kapitel blir bättre, lovar!
Ge mycket respons så att jag vet vad som är bra / mindre bra!
Och tipsa gärna om novellen för andra. ♥
Puss.


Postat av: ida

tycker du är bra på att skriva! :D
inte för att jag är så insatt i one direction.. men de du skriver är bra :)

2012-06-18 @ 19:59:28
Postat av: Nathalie - Noveller

SV. Tack så hemskt mycket!!
Balkapitel 3/5 kommer upp redan imorgon, 17.00! Kram :)

Ska läsa igenom de två sista kapitlena sen! ;)

2012-06-18 @ 23:25:27
URL: http://torpenbergs.blogg.se/noveller
Postat av: Nea:D

skitbra!

2012-06-19 @ 16:14:07
URL: http://underliganea.bloggplatsen.se
Postat av: Hania

Jätte bra Ebba! Fortsätt att updatera varje dag så lir det bra!

2012-06-19 @ 20:43:52
Postat av: linnea

jättebra ebba!! :)

2012-06-19 @ 22:33:19
Postat av: Elza

åhhh snälla mer!!!!
sååå bra!

2012-06-21 @ 19:31:43
URL: http://theonedirecitioners.blogg.se

    Namn:
    Kom ihåg mig?

    E-postadress: (publiceras ej)

    URL/Bloggadress:

    Kommentar: