2012-08-02 / 12:00:00 / Stole My Heart

Stole My Heart - Kapitel 13

I asken låg den sötaste ringen jag någonsin skådat. Den var i guld och var slät runt hela fingret, och på toppen av ringen är det en evighetssymbol. På ringen står det dessutom ”forever”. Det var en väldigt enkel och stilren ring, men gud vad vacker den var.

”Jag vet att vi bara varit tillsammans i 4 dagar Lizzie, men vi har ju somsagt känt varandra hela livet. Så jag vill ge dig den här löftesringen som betyder att vi kommer vara tillsammans för evigt. Oavsett vad som händer, kommer vi ha varandra. Forever. Jag älskar dig Lizzie”.

Jag bara känner hur tårarna börjar bränna i ögonen igen. Glädjetårar alltså. Åh vad han gör mig lycklig. Jag bara stirrar på ringen i asken som jag håller i. Det är som om jag inte vågar röra den så vacker den är. Harry verkar nästan märka att jag inte ”vågar” eftersom han tar den ur asken och tar fram min högra hand, vilket förresten är väldigt logiskt eftersom vi inte direkt förlovar oss, och sätter på ringen på mitt ringfinger. Den passar perfekt.

Medan jag skådar ringen som nu sitter så perfekt på mitt finger känner jag hur Harrys blick borrar in i mina ögon. Jag tittar på honom med världens leende, kupar mina händer om hans kinder och drar in honom i en lång kyss. ”Jag älskar dig” viskar jag till honom medan jag blundar, fortfarande med kupade händer om hans kinder.

”Lizzie, hur mycket jag än inte vill lämna ögonblicket, får vi inte glömma bort att vi ska till smyckesbutiken”. Great, tänker jag. Perfekt ögonblick och vi måste gå. Typiskt.

Vi packar snabbt ihop våra grejer och beger oss ner mot båten. Det dröjer inte ens 10 minuter innan vi är tillbaka på fastlandet. Och därifrån går vi till Harrys hus för att lämna alla grejer för att sedan bege oss ner längst gatan och till smyckesbutiken.

Den nu välbekanta klockan ringer så fort vi öppnar dörren, och ut till kassan kommer nu butiksbiträdet med ett stort leende på läpparna.

”Jag heter Lizzie Tomlinson, jag ska hämta ut en beställning jag gjort här” säger jag till henne samtidigt som jag besvarar hennes vänliga leende.

”Javisst, självklart. Låt mig hämta det bara”.

Medan hon går till bakrummet för att hämta det jag beställt vänder jag mig mot Harry.

”Jag kan inte tacka dig nog för den här fina ringen, den måste ha kostat mycket!”

”Äsch, tänk inte på det du, du är värd världen och mera.” svarar han leende.

Han skulle just till att ge mig en kyss när vi hör klappandet av klackar i golvet och avbryter.

Butiksbiträdet kommer tillbaka ut till butikslokalen med en lite avlång ask.

”Vill du se det?” frågar hon och jag bara nickar till svar.

När jag får se det spricker ett stort leende fram på mina läppar. Det är exakt som jag ville att det skulle vara. Armbandet är väldigt enkelt, precis som Louis skulle tycka om det. Den är med en grov kedja runt hela handleden, förutom ”på toppen” av det där det är en slät silverplatta, med ”Jag älskar dig Louis, - Lizzie” ingraverat i små stilrena bokstäver.

”Jag tror definitivt att Louis kommer tycka om det här armbandet, det ser som gjort för Louis” säger Harry när vi gått ut ur affären.

”Precis vad jag trodde” svarar jag och skrattar lite lätt. ”Och det är ju gjort speciellt för Louis” tillägger jag sen.

”Just det” skrattar han sen på vägen ut från affären när han insåg hur roligt det lät. ”Har du möjlighet att hänga med mig hem hjärtat? Jag har en till överraskning”

”Du och dina överraskningar!” skrattar jag.

”Eller, det är inte bara min..” fortsätter han sen. ”Har inte din mamma berättat något”

”Nej, bara att hon och pappa åker imorgon kväll till Cardiff för skilsmässan”. Det högg fortfarande till lite i hjärtat när jag tänker på det. Men de gör ju det för att vi allihop ska må bättre.

”Jag berättar hemma hos dig” säger han sen med en glimt i ögat.


Kapitel 13 uppe!

Nästa kapitel vet jag inte när det kommer. De sista veckorna innan skolan börjar nu har jag lite annat att göra. Så jag kan inte prioritera novellen lika mycket. Även om jag vet att novellen uppdaterats jättedåligt över sommaren ändå. Dessutom är jag borta över helgen så då blir det inget då heller.

Men jag lovar, att jag innan skolan börjar ska skriva mer så att jag kan uppdatera även när skolan börjat.

Hoppas ni gillar novellen såhär långt iallafall! Och kommentera mycket så blir jag glad!

Puss ♥


Postat av: Hania

Åh jättebra!
Vill ha mer!

2012-08-02 @ 19:07:21
Postat av: Anonym

Jättebra kapitel, som vanligt! :)

2012-08-02 @ 23:35:14

    Namn:
    Kom ihåg mig?

    E-postadress: (publiceras ej)

    URL/Bloggadress:

    Kommentar: